torsdag den 7. februar 2008

Aalborg HIK - Middelfart VK

Så kom den amerikansk/canadiske koloni igen til Aalborg, de 2 forrige gange vore veje er krydset har vi lidt forsmædelige 3-0 nederlag, men efter sejren mod Århus var vi stærkt motiverede for at lukke hullet i tabellen allerede denne lørdag.
På banen startede jeg sammen med resten af holdet der førte os igennem kampen mod Århus.
Vi lagde godt ud i første sæt, og fik fra starten af sættet et mindre forspring, som vi tærede på igennem sættet. Vi vandt med den snævreste margin 25-23.
2. sæt blev en gyser af rang, igen fulgtes vi tæt gennem sættet, dog med os i føresædet, men til allersidst var Middelfart ved at snyde os, og kun et par lange arme fra Joakim reddede os fra at tabe sættet. Efter at have overlevet et par sætbolde, rykkede vi til 28-26.
3. sæt var igen tæt, vi startede godt ud, men mit niveau faldt lidt imod midten af sættet, og på den baggrund smed vi vores forspring væk. Thomas og Mikkel erstattede mig med Matt, og det var lige ved at give pote, men vi måtte se os slået med 23-25.
Min formodning var at Matt ville starte 4. sæt, men trænerne ville det anderledes, og jeg var tilsyneladende udset til at lukke kampen for os. Min ene akkillessene klagede svært i starten af 4. sæt, men efter et par bolde, var den varm, og smerter og irritation kunne gemmes til bagefter.
Sættet bølgede frem og tilbage, men hele tiden med os et halvt skridt foran Middelfart, og ligesom i torsdagens kamp mod Århus spillede vi sammen som et hold, og bakkede hinanden op på en god og konstruktiv måde. Sættet blev lukket på fremragende vis af nordmandens lange fangearme i blokaden, da han snuppede Middelfarts diagonal ved stillingen 24-23 og efterfølgende sæt sejr 25-23.
Sejren var enormt dejlig at få i hus, og vi har virkelig haft brug for at slå et top 3 hold, for at få fornemmelsen af at vi hører til i toppen. At vi formår at holde hovedet koldt i en så tæt kamp, og samtidig holder en positiv stemning på banen lover efter min mening godt for de resterende kampe.
Hvis jeg skulle udpege kampens spiller må det nok blive Christian, der vandt så godt som alt fra sin plads på højrekanten. Niels kandiderer også med fremragende server og stor stabilitet i såvel angreb som modtagning. Men efter min mening løber Christian med æren som vores store point sluger - i hvert fald i forhold til angreb.

Ingen kommentarer: