tirsdag den 2. december 2008

Profiler i herrenes elitedivision så vidt...

Jeg har besluttet at lave min helt egen vurdering af hvem der så vidt har markeret sig stærkt hidtil i mændenes bedste volleyballrække. Min vurdering er udelukkende subjektiv, og baseret på de kampe vi i HIK har spillet så vidt. Jeg vil nævne 2-3 profiler på hver position, er man uenig eller har andre input er man velkommen til at kommentere. Jeg forsøger hvor det er muligt at undgå at involvere for mange HIK spillere, men kan nok ikke komme uden om et par stykker.

Hævere:

Her kommer jeg ikke uden om Jordan Hove. Jordan er utvivlsomt ligaens bedste på sin plads, og skal formentlig brække både arme og ben for ikke at indtage pladsen på årets hold igen-igen... Hans evne til at holde høj fart i spillet med stor præscision med en meget marginal fejlprocent er beundringsværdig, og så kan han få rigtig meget ud af selv svære modtagninger/forsvarsbolde.
En anden oplagt kandidat må være Gentofte's Sebastian Mikkelsons. Sebastian sender med forrygende fart og præscision boldene rundt for Gentofte, hvor især hans store ensartedehed i hævningerne til position 4 er imponerende. Oveni det er han jo en meget ung spiller, der givetvis har en stor tid foran sig.

Centerspillere:

Hvor gerne jeg end ville kan jeg her ikke undgå at nævne vores egen Mikkel Vestergaard. Ingen herhjemme har det blik for spillet og den hurtighed i sidebevægelserne som Mikkel har og de 2 ting kombineret giver altså danmarks bedste blokade. Hvis man oveni dette adderer et godt angreb, en god serv og god teknik har man danmarks bedste på pladsen - efter min mening.

Jeg har lidt svært ved at vurdere hvem jeg skal trække ind i spotlightet uden at nævne vores egne 2 centere i HIK (Jens og Flemming). Umiddelbart er der flere der har kvalitet til det - især i Gentofte hvor man jo nærmest vader i centerspillere. Men af forskellige årsager synes jeg endnu ikke jeg har set nogen skille sig markant ud. Måske mere om det senere.

Kantspillere:

Sidste år elitedivisionens bedste, i år vil jeg mene der så vidt er gode chancer for at gentage den bedrift. Jonas Napier, er Gentoftes angrebsmonster - og hvilket et - han slår bolde ned fra de fleste steder på banen, fylder meget i modtagningen, og er samtidig anfører og lederskikkelsen på et meget ungt Gentofte mandskab.

Jeg kommer heller ikke udenom vores helt eget fænomen; Gnuen fra Karlby af de fleste bedst kendt som Niels Knudsen. Niels fylder raskt væk halvdelen af banen i modtagningen, og med sit gode tyngdeløft og sin hurtige arm brager han points hjem til os - KAPOW.

Diagonalspillere:

Her ville jeg jo gerne skrive lidt om Thomas og Kesse, men det her skal jo ikke bare være en ren HIK glimmer parade.

Marienlysts diagonal Shaun Powell skal naturligvis nævnes, han springer afsindigt højt, slår så gulvbrædderne synger, og er samtidig manden Jordan Hove kan sætte sin lid til når der er pres på.

Holte skal naturligvis også repræsenteres, og hvor gerne jeg end ville skrive om en spiller på 40+ må jeg jo erkende at det er Holtes unge indslag Casper Munk der har gjort sig fortjent til pladsen. Han angriber hårdt og kontant fra alle pladser, og kan tillige slå nogle afsindige vinkler når det skal være - imponerende!

Libero:

Jeg har her valgt kun at nævne en libero, og det bliver Marienlysts Brian B.T. Knudsen, han er kommet tilbage på højeste niveau efter en længere pause, og jeg synes faktisk han er kommet tilbage på et højere niveau end han var før. Han modtager godt, og især hans forsvarsspil er rigtig godt, ikke på grund af afsindig hurtighed, men mere på grund af god forståelse af hvor man skal placere sig.

Ingen kommentarer: