mandag den 20. oktober 2008

Ikast/SKF KFUM - Aalborg HIK

Dagens lækkerbisken stod for vores vedkommende på den "uldjyske" klubsammenslutning (og her tænkes der ikke på FC Midtjylland) Ikast/SKF KFUM. En sejr i dagens kamp ville give os et godt rygstød, og bane vejen for en topplacering i tabellen, inden vi skulle sidde over i næste spillerunde.
Til dagens kamp var vi afsted med den samme trup som afklapsede Middelfart VK godt og grundigt i forrige spillerunde. Dog havde Matt i ugens løb pådraget sig en skadet finger der desværre ukampdygtiggjorde ham. Dette medførte jo så at jeg måtte iføre mig arbejdstøjet og gøre mig klar til at spille en hel kamp som hæver, noget jeg ellers har svært ved at holde til her efter jeg har rundet de 20.
Kampen forløb dog fint, Jørgensen og Thomas havde på forhånd udstukket dessinerne for os, og med et hæderligt servetryk kom vi godt fra start, og vandt ubesværet første sæt. Med scoren 25-16. Undervejs fik jeg i øvrigt blokeret Jacob Vestergaard, en af dagens personlige målsætninger...
Mellem første og andet sæt gik vi åbenbart i stå, i hvert fald servede Keld Vestergaard fra andet sæts start Ikast foran med 10-2. Ikast formåede at holde førringen frem til 19-12, så tog fanden ved Tue, og han gik ned og servede Ikast i sænk, og os tilbage i sættet. Vi fik kontakt ved 20-18, og Ikast fik herefter totalt gummiarm, og vi tog let resten af sættet med 25-21.
I 3 sæt virkede det lidt til at Ikast havde givet op, vi kom (især takket være Tues server) let komfortabelt foran, Ikast hentede dog lidt point til sidst, og pyntede på cifrene med 25-18.
Alt i alt 2 gode point på kontoen, på en dag hvor vi ikke spillede optimalt.

Ingen kommentarer: