onsdag den 19. december 2007

Julepause...

Så nærmer julen sig, og en pause kunne egentlig ikke være meget mere tiltrængt en den er hos os lige nu!
Som jeg ser det er alle mand slidte lige nu, mange døjer med små overbelastningsskader, mens andre har mindre traume-betingede skader. I samtlige tilfælde er der (uanset hvordan man som idrætsudøver vender og drejer den) en ting der er bydende nødvendig - TID!! Den tid får vi meget belejligt nu, i forbindelse med jul og nytår. Mange af og går og knager lidt, og i nogle tilfælde har der været problemer igennem efterhånden lang tid. Min forhåbning er at nogle "lettere" træningspas i julepausen, vil lade de ømme led og muskler reetablere sig, og at alle mand er "fit for fight". Særligt håber jeg at Geden (Jesper) snart bliver sine rygproblemer kvit, da disse problemer mere eller mindre har ødelagt hans efterårssæson samt hans muligheder for at deltage i landsholdets OL-kvalifikation, hvilket er brand-ærgeligt, nu hvor han har ydet en stor indsats for at komme ind i landsholdsvarmen.
Jeg har tænkt en del over hvorfor vi er så slidte på holdet lige for tiden. Stemningen til træningen er god, og vi er generelt 10-12 mand til hver træning. I forhold til sidste sæson er fysikken nok ikke helt så god, som da vi blev udsat for slovakisk tonsertræning. Omvendt har jeg før været på hold hvor fysikken var markant dårligere end den er hos os i år, hvor vi var mere forskånet for skader.
Som fysioterapeutstuderende er denne problematik naturligvis interessant, og man ville sikkert kunne opstille forskellige hypoteser om årsag og sammenhæng. Men så længe jeg selv spiller vil jeg lade dette være op til andre...
Med håbet om en skadesfri forårssæson, hvor vi blæser de andre baglæns ud af banen... Glædelig jul og godt nytår.

Ingen kommentarer: