mandag den 17. december 2007

ASV

Efter det triste nederlag forrige weekend skulle vi i denne kamp rejse os mod vores nærmeste forfølgere ASV. ASV ville utvivlsomt lugte blod efter vores dårlige resultat forrige weekend, og omvendt havde vi som hold også noget at bevise overfor os selv.
Vi startede med Matt som hæver, Kesse som diagonal, Dennis og Niels på de 2 kanter, Flev og Schmidt på centeren og naturligvis Jonas som libero. Vi startede en anelse rystende, og især i modtagningen virkede det som om at vi skulle finde hinanden. ASV var til gengæld ganske klar fra start, og udnyttede de fejl vi lavede til at tage en komfortabel førring. Ved sættets afslutning bliver jeg skiftet ind for Matt, uden at det dog umiddelbart ændrer noget, modtagningen og spillet bliver dog bedre til sidst, og vi slutter sættet af med fornuftigt sideout spil, som er med til at give et godt rygstød frem mod andet sæt.
Jeg får til min store fornøjelse lov til at blive inde fra andet sæts start, og nu er det pludselig vores tur til at være ovenpå, vi begynder at få mange berøringer i blokken, og efterfølgende gevinst i forsvar og transitionsangreb. Det skæmmer dog sættet at vores normale diagonal Christian vrider rundt på sin ankel, og må udgå. Det norske fjeld (Joakim) fungerer som afløser, og er med til at sikre sættet.
I pausen mellem andet sæt er jeg lidt nervøs for hvem der skal fortsætte som diagonal. Mit sammenspil med min højrekant har altid været meget intuiativt for mig, og jeg gennem lang tid opbygget mit sammenspil med Christian. Thomas og Mikkel vælger dog at lade Niels overtage pladsen, og jeg ved igen hvor jeg har min højrekant. Tue overtager den ledige modtagningskant-plads fra Niels, normalvis er Joakim ellers første udskifter på den plads, men Tues gode præstation i sidste sæt mod Hvidovre har måske ændre forholdene lidt.
I såvel 3. som 4. sæt leverer vi stabilt sideout spil, og får i starten af begge sæt et forspring på 5-6 point, som vi holder fast i. ASV kæmper forbilledligt, men mere og mere af deres angrebsspil skal afgøres over centeren, og vi får efterhånden god styr på blokaden i dette område. Niels leverer godt på diagonalen, og samtidig gør Tue og Dennis det godt på kanten, hvor Tue vel nærmest vinder alt han rører ved.
Dommeren har et par uheldige kendelser til vores fordel, hvor ASV's bedste (Diego) forståeligt hidser sig lidt op. Kampen er umiddelbart okay, ASV virker lidt blodfattige uden Martin Henningsen på venstrekanten, og samtidig er deres polske diagonals angreb lidt 50/50. Til gengæld gør de det godt over midten, og det tog en del tid før vi begyndte at være med der.

Men alt i alt en dejlig sejr at slutte efteråret af med, 3-1 i Aalborg Stadionhal.

Ingen kommentarer: